Skip links

[rev_slider alias=”approved”]

Ajad on segased ning mõistujuttu on palju – sellegipoolest tuleb härjal sarvist haarata enne, kui ta minema jookseb või sind torkab. Aasta Autos on meie jaoks oluline, et meie kliendid oleks teadlikud ning saaks alati parima pakkumise. Seetõttu leiad altpoolt paar punkti, miks just praegu on müügitiimi arvates uue auto ostuks parem aeg, kui näiteks aasta hiljem.

Fabia
Scala
Kamiq
Octavia
Superb
Karoq
Kodiaq
Enyaq

Automaks

Rahandusministeerium on avaldanud tabelid ning graafikud, mille järgi hakatakse Eestis arvestama automaksu. Automaks tuleb ning tahest tahtmata tähendab see suuremat auto soetamise kui ka ülalpidamiskulu. Automaks keskendub väljatöötamiskavatsuses planeeritust enam auto keskkonnamõju maksustamisele, seejuures peavad enam maksma raskete ja suurema CO2 heitmega sõidukite omanikud. Maksu nimetatakse ametlikult mootorsõidukimaksuks ja see jaguneb kaheks osaks – aastamaksuks ja registreerimismaksuks. Aastamaksu tuleb tasuda kord aastas 1. oktoobriks – seda tasub auto omanik või liisinguvõtja ning haldab maksu- ja tolliamet. Registreerimistasu arvestatakse samade põhimõtete alusel, kuid selle kogumine ja tasumine toimub transpordiameti kaudu, olles kohustuslik mootorsõiduki esmakordsel registreerimisel Eesti liiklusregistris.

Registreerimistasu sõiduki esmakordsel liiklusregistrisse kandmisel:
  • ei ole maks, tasutakse enne sõiduki liiklusregistrisse kandmist;
  • registreerimistasu maksab registrisse kandja;
  • kogub Transpordiamet;
  • kohaldub M1 ja M1G; N1 ja N1G kategooria sõidukitele.
Aastamaks:
  • maksab 1. jaanuari seisuga omanik või vastutav kasutaja;
  • kohaldub kõigile liiklusregistrisse kantud sõidukitele sõltumata nende kasutamisest;
  • tasutakse kord aastas 1. oktoobriks maksuteate alusel (jooksva aasta eest);
  • haldab Maksu- ja Tolliamet;
  • kohaldub M1 ja M1G; N1 ja N1G; jt kategooria mootorsõidukitele.

Uue auto registreerimismaks tuleb maksta auto kättesaamisel, seetõttu on oluline, et auto jõuaks soovijani enne seaduse jõustumist. See tähendab, et auto- ja registreerimismaksu vältimiseks tuleks uus auto soetada juba täna. Eriti sel juhul, kui on soov auto oma eelistustele vastavalt kokku komplekteerida ja tehasest tellida. 

Hinnatõusu näidis

Automaksu kalkulaatori (https://www.err.ee/1609128527/uuendatud-kalkulaator-vaata-kui-suur-tuleb-sinu-automaks) alusel tuleb 2024. aasta tavamootoriga Škoda Kodiaqi registreerimistasu oletatav suurusjärk 4181 eurot.

Kodiaq Selection 2,0 TSI, 150kW, 7k.-aut DSG, bensiin

Pilt on illustratiivne*

Uut autot ei pea enam nii kaua ootama!

Tarneraskused, väiksed laoseisud, pikad ooteajad, puuduvad mikrokiibid, viirused – kõik see on üldjoontes seljatatud, mis tähendab, et autod jõuavad klientideni taas väiksema ooteajaga. Autode valmimiskiirus sõltub alati autode varustusest ning mudelist, kuid üleüldiselt on olukord oluliselt paranenud. Sellegipoolest, kui soovite auto ise komplekteerida, tuleks arvestada mõne kuu pikkuse ooteajaga. Veelkord täname kõiki kliente, kes ootasid eelmistel aastatel kannatlikult oma uut autot kohati isegi rohkem kui aasta. Aitäh teile!

Kiireim viis autorooli:
Škoda Eesti laoautod
Aasta Auto laoautod

Miks valida just uus auto?

Vähem hoolduskulusid.
Sõiduki esimestel aastatel nõuab auto tavaliselt vaid regulaarset hooldust/õlivahetusi. Sõiduki suhtelise maksumuse kohta saab öelda, et esimese aasta hoolduskulu, mille hulgas on amortisatsioon, kindlustused ja kütus, on umbes 1-3% auto aastasest maksumustest. Kolmandal aastal on 2-6%, viiendal 4-8% ja kaheksandal 6-12% jne. Kõik muidugi olenevalt auto omaniku heaperemehelikkusest.

Garantii = vähem peavalu.
Isegi kui sinu uue autoga juhtub midagi, on üsnagi kindel, et garantii katab kahjud. Tehase poolt antud garantii katab kõik auto loomulikud defektid. Enamikel uutel autodel on garantii – 4 aastat või 100 000 km, kumb siis enne täis saab. Uue Škoda puhul on võimalik lisaraha eest garantiid pikendada. Eraldi garantiisid antakse tänapäeval kaasa ka auto kerele, mis Škoda puhul ulatub roostetamise korral 12-ne aastani. See aga eeldab, et auto kere on esinduses igal aastal vähemalt korra ette näidatud.

Väiksem kütusekulu.
Kütusekulu: kütusehinnad tõusevad pidevalt, seega on madala kütusekuluga auto väga mõistlik valik. Kaaluda tasuks ka hübriidi, või isegi elektriautot. Kaasaegsemad mootorid on ökonoomsemad.
Uuemate sõidukite kaasaegsemad turvanõuded. Mida aastad edasi, seda karmimaks lähevad ka turvanõuded sõidukitele ning kuna tehnoloogia ja materjaliteaduse arengust tulenevaid uusi turvameetmeid ei saa  sõidukitele tagantjärele rakendada, on turvarisk vanema auto ostmisel tõenäoliselt suurem.
Uuel autol on väga palju ratsionaalseid põhjendusi, millest üks peamisi on turvalisus. Juhiabisüsteemid, aina turvalisemaks muutuvad kerekonstruktsioonid ja passiivsed lahendused. Iga järgmine mudel on turvalisem kui eelmine.

Uusimad vidinad.
Mida uuem auto, seda rohkem kaasaegseid vidinaid sel sees on. Paljudel uutel sõidukitel on tänapäeval sisseehitatud navigatsiooni- ja multimeediasüsteemid, juhtmevabad laadijad, soojenduskiled, parkimissensorid, pimeda-ala sensorid jpm.
Mitmete juhtide jaoks on need aspektid auto puhul hädavajalikud, teistel aga mitte. Edasi loomulikult tehnoloogia ja mugavus.

Uus auto kasutatud auto hinnaga

Aasta Auto Škodas oleme näinud kliente, kes astuvad esinduse uksest sisse ning küsivad umbes 300 eurose (kõik kokku) kuumaksega kasutatud autot. Säärase kuumakse puhul, aga soovitame tõsiselt kaaluda pigem uut autot. Vaata, mida selle raha eest saaksid:

NB! Videos kujutatud hinnad on mudelite “hind alates” 2023. aasta kevade seisuga. 

Kuidas aga uue auto ostu puhul kulusid minimeerida?

Uue auto ost on enamjaolt üsna kulukas otsus. Samas tasub arvestada, et uue auto puhul on uued ka kõik auto kuluosad: laagrid, filtrid, rehvid, kõiksugu tihendid, kojamehed jpm. Samuti on suured ootamatud kulutused garantiiperioodiga kaetud. Sellegipoolest on mõned punktid, mida tasuks uut mudelit välja valides silmas pidada:

Too oma vana auto uue mudeli sissemaksuks!
Kui oled mõelnud praeguse sõiduki uue vastu vahetada, siis Aasta Auto Škoda esinduses saate tasuta auto ära hinnata. Kui auto on üle vaadatud, selgitab müügikonsultant, kas mõistlik oleks autot müüa järelturul või sissemaksuna meie esindusele. Vahetusautoks võib olla nii väljaostetud auto, kui ka liisinguauto.

Auto ostmine algab vajaduste kaardistamisest. Kus sa enamasti sõidad ja milline on sinu aastane läbisõit? Mitu inimest autoga sõidab? Millised on ootused uue auto suhtes. Pane paika eelarve. Kõik see aitab ostu paremini kaaluda. Isegi juhul kui oled auto välja valinud, tasub suhelda müügikonsultandiga kuna on võimalik, et kohe-kohe on algamas kampaania just sinu välja valitud mudelile ning seetõttu võid säästa hulga raha. Ole avatud pakkumistele.

Asukoht kaardil

Võta meiega ühendust!

Sepa 24 A
Tartu 50113, Estonia
Tel. +372 730 8000
E-post: skoda(at)aastaauto.ee
https://skoda.aastaauto.ee

Kontakt