Skip links

Uus SUPERB – 2019. aasta parim auto?

› Superb on esimene ŠKODA seeriamudel, millel kasutatakse uuenduslikku valgustehnikat
› Uudiseks on ka uued, laiendatud funktsioonidega juhiabisüsteemid 
› Uue disainiga radiaatorivõre ja esikaitseraud, samuti uued materjalid interjööris

ŠKODA on SUPERBi dünaamilist ja elegantset disaini süstemaatiliselt viimistlenud. Autotootja on samuti täiustanud oma tippmudelit uue tehnika ja veelgi šikima interjööriga. Täis-LED-maatriksesituled ja mitmed uued juhiabisüsteemid teevad Tšehhi margi seeriamudelil oma debüüdi. Tänu avarale reisijateruumile ning luukpära 625-liitrisele ja universaali 660-liitrisele pakiruumile püsib SUPERB endiselt etalonina omas segmendis

Üks värskendatud SUPERBi silmapaistvamatest tehnikauuendustest on LED-maatriksesituled, ühtlasi märgib see esimest korda, kui niisugust tehnikat ŠKODA seeriamudelil kasutatakse. Selles uuenduslikus süsteemis moodustatakse valgusvihk üksikutest, eraldi juhitavatest segmentidest. Niimoodi välditakse kaasliiklejate pimestamist, ehkki kaugtuled on kogu aeg sisse lülitatud. Nutikas tehnika kasutab esiklaasi taga asuvat kaamerat vastutulijate, samuti inimeste ja valgust peegeldavate objektide tuvastamiseks ning juhtseade lülitab silmapilkselt teatud segmendid välja.

Adaptiivsed, kristallimotiividega täis–LED-maatriksesituled kannavad korpusel kirja „ŠKODA Crystal Lighting“ ning pakuvad erinevate liiklusolude ja ilmastikutingimuste jaoks erinevaid valgustusrežiime. LED-maatriksesituled koosnevad LED-moodulist lähi- ja kaugtuledele, kolmest täiendavast LED-kaugtulesegmendist, staatilistest LED-kurvituledest, suunatulede, päevasõidutulede ja gabariidituledena toimivatest LED-ribadest ning nõelakujulistest LED-struktuuridest, mida kasutatakse animeeritud Coming/Leaving Home-funktsiooni osana. Ka kurvifunktsiooniga udutuled said uue disaini ning neiski kasutatakse nelja LED-valgusallikat. Täis-LED-tagatulede üheks osaks on väljapoole „jooksvad“ dünaamilised suunatuled, mis muudavad suunanäitamise paremini märgatavaks ning loovad ka täiendavat dünaamikat.

Veel üks uuenduslike LED-maatriksesitulede võimalus on animeeritud Coming/Leaving Home-funktsioon, mis automaatselt lülitab esi- ja tagatulede teatud osi sisse ja välja, kui juht autosse siseneb või sealt väljub.

UUED TÄIUSTATUD JUHIABISÜSTEEMID LISAVAD TURVALISUST

Lisaks maatrikskaugtuledele teevad veel kaks juhiabisüsteemi ŠKODA seeriaautol oma debüüdi. Prognoosiva kiirushoidiku uusim versioon kasutab esiklaasi taga paikneva kaamera kujutisi ja navigatsioonisüsteemi andmeid kiirusepiirangute ja kurvide tuvastamiseks ning reguleerib kiirust ennetavalt ja täisautomaatselt. Uus hädaolukorra abisüsteem mitmerajalistele teedele roolib sõiduki hädaolukorras automaatselt teepeenrale ning peatab selle.

Olukord püsib täielikult süsteemi kontrolli all, seejuures arvestatakse ka teiste sõiduridade liiklust. Süsteem kasutab sõidureas püsimise abisüsteemi Lane Assist ja parkimisabisüsteemi Park Assist, samuti ümberreastumise abisüsteemi Side Assist radariseadmeid. Kui tavapärase pimenurga abisüsteemi tööulatus on kuni 20 meetrit, siis ümberreastumise abisüsteem Side Assist „näeb“ kuni 70 meetri kaugusele. 

Lisaks pakub ŠKODA SUPERB nüüd ka sõidusuunas auto lähiümbrust jälgivat radarisüsteemi koos jalakäijate tuvastus- ja turvasüsteemiga. See hoiatab võimaliku kokkupõrke eest visuaalselt, helisignaaliga ja kergelt pidurdades ning hädaolukorras aeglustab auto liikumist automaatselt. Samuti teevad kõigil SUPERBi mudelitel oma ŠKODA debüüdi uus elektromehaaniline pidurivõimendi ja tagavedrustuse aerodünaamilised katted, mis parandavad sõidustabiilsust.

KOLM DIISEL- JA KOLM BENSIINIMOOTORIT

Lisaks uuele ŠKODA SUPERB iV-le pakutavale pistikhübriidile on valikus veel kuus mootorit, mis kõik vastavad heitmenormile Euro 6d-TEMP. Valida saab kümne mootori-jõuülekande kombinatsiooni vahel. 1.6 TDI arendab 88 kW (120 hj) ning saab põhivarustusena 7-käigulise DSG. 110 kW (150 hj) 2.0 TDI on esimene diiselmootor uusimast EVO põlvkonnast ning selle veojõud kantakse ratastele kas 6-käigulise manuaalkäigukasti või 7-käigulise DSG kaudu.

Diislite valiku tipus on 2.0 TDI võimsusega 140 kW (190 hj), mis saab põhivarustusse 7-käigulise DSG ning mida soovi korral võib tellida ka nelikveolisena. Kõik kolm diiselmootorit on varustatud selektiivse katalüüsneutralisaatori (SCR) ja AdBlue sissepritsega, samuti kübemefiltriga. Baastaseme bensiinimootoriks olev 1.5 TSI arendab 110 kW (150 hj) ning on saadaval kas 6-käigulise manuaalkäigukasti või 7-käigulise DSG-ga.

Uus 2.0 TSI võimsusega 140 kW (190 hj) saab põhivarustusse 7-käigulise DSG, kuna valiku tippu kuuluv 2.0 TSI võimsusega 200 kW (272 hj) põhivarustus sisaldab nii nelikvedu kui 7-käigulist DSG-d. Ka kõik kolm TSI-d on varustatud kübemefiltriga.

UUS ŠKODA RADIAATORIVÕRE JA KROOMITUD EHISOSAD TAGA

ŠKODA on pisut muutnud SUPERBi välimust ning hoolikalt viimistlenud sõiduki ninaosa. Uue disainiga esikaitseraua arvelt pikenes ŠKODA SUPERB 8 mm võrra 4869 millimeetrini ning ŠKODA SUPERB COMBI 6 mm võrra 4862 millimeetrini. Teljevahe on 2841 mm ja auto laius 1864 mm. Luukpärakerega auto kõrgus on 1469 mm ja universaalil 1477 mm. ŠKODA SUPERB pakub pakiruumi mahuga 625 kuni 1760 l, ŠKODA SUPERB COMBI 660 kuni 1950 l. Tšehhi autotootja lipulaev püsib nende näitajatega endiselt oma segmendi tipus.

Tüüpilisel ŠKODA esivõrel on nüüd topeltribid, võre ise on suurem ja ulatub sügavamale esikaitseraua sisse. Isegi baasversiooni kitsamad esituled saavad põhivarustusse LED-tehnika lähi- ja kaugtuledele, päevasõidutuledele ja gabariidituledele, ning ulatuvad nüüd esivõreni välja. Sõiduki tagaosas püüavad pilku täis-LED-tagatulesid ühendav horisontaalne kroomliist ning suurte tähtedega kiri „ŠKODA“. Lisavarustusse kuuluva meeleoluvalgustuse osana projitseerivad LED-valgustid ukse avamisel maapinnale kirja „ŠKODA“. Mudelivärskendust täiendavad veel isikupärastamisvõimaluste hulka lisandunud uued 18- ja 19-tollised valuveljed ning kerevärvid Crystal Black ja Race Blue.

Tipmine varustustase L&K on samasuguste mõõtmetega, kuid tänu uutele kroomitud detailidele paistavad õhkkardinad, lävekarbid ja tagakaitseraud rohkem silma. Tippmudeli tunneb ka ära esitiibadel asuva kirja „Laurin & Klement“ järgi. Eesmisi udutulesid ümbritsevad kroomrandid ühendavad neid eesmiste õhuvõtuavadega. Optimeeritud aerodünaamikaga uued 18-tollised valuveljed Propus Aero kuuluvad L&K põhivarustusse, samuti adaptiivveermik.

UUED ISTMEKATTED JA ŠIKID KROOMDETAILID INTERJÖÖRIS

ŠKODA SUPERBi interjöör paistab kõigiti elegantne tänu uutele kroomitud ehisosadele armatuurlaual ja uksepaneelidel, samuti tänu uutele istmekatetele Ambition- ja Style-varustustasemel. Värskendatud ŠKODA SUPERB saab ka uued ehispaneelid keskkonsoolile ja armatuurlauale. Uued on samuti kontrastvärvides tepingud istmete nahk- või Alcantara-katetel, käetugedel ja uksepolstritel. Nende all paiknevad panipaigad on valgustusega. Lisana pakutavat võtmeta avamis-/lukustamis- ja käivitussüsteemi KESSY kasutades saab auto kõiki nelja ust kohe avadaKESSY GO käivitusnupp kuulub aga põhivarustusse.

L&K-versioonile võib nüüd soovi korral tellida musta või beeži Alcantara-laepolstri, mis katab ka ukseposte. Armatuurlaud on beež või kaetud musta klaverilakiga ning selle kaasreisija poolset osa kaunistab kiri „Laurin & Klement“, sama kirja leiab ka esiistmete seljatugedelt. Esiistmed on elektriliselt reguleeritavad ja mälufunktsiooniga. Esiistmete tuulutus ning juhiistme massaažifunktsioon on L&K-versioonile saadaval lisavarustusena.

VEELGI PIKEM NIMISTU SIMPLY CLEVER-LAHENDUSI

SUPERBi mudeliperekond on varustatud rohkete Simply Clever-lahendustega, mis muudavad ŠKODA klientide elu ja autokasutamise lihtsamaks.

Mudelivärskenduse käigus lisandus kolm uut võimalust. Uus, varasemast suurem telefonilaegas võimaldab telefoni juhtmevabalt välisantenniga ühendada ja samuti akut juhtmevabalt laadida. 

Esimest korda ŠKODAl peitub pakiruumi topeltpõranda all lahtriteks jagatud panipaik mitmesuguste esemete hoidmiseks. Uus on ka lisavarustusse kuuluv horisontaaltala pakiruumi topeltpõranda kohal, millega saab pakiruumi osadeks jaotada. Pakiruumi topeltpõrand on saadaval ainult universaalkerele.

Kaks navigatsioonifunktsiooniga teabe- ja meelelahutussüsteemi
ŠKODA SUPERBile saab soovi korral tellida digitaalse näidikuploki ning valida on kolme teabe- ja meelelahutussüsteemi vahel, millest kaks sisaldavad ka navigatsioonifunktsiooni. Raadio Bolero ja navigatsioonisüsteem Amundsen, kus kaardid on salvestatud SD-mälukaardile, saavad mõlemad 8-tollise puutetundliku ekraani.

Teabe- ja meelelahutussüsteem Columbus kuvab infot 9,2-tollisele puutetundlikule ekraanile ning seda võib juhtida ka häälkäskluste ja viibetega, samuti on olemas DVD-mängija ning kõvaketas videote ja muusika jaoks. SmartLink-tehnika on kõigil süsteemidel põhivarustuses ning teeb võimalikuks nutitelefoni rakendustele ligipääsu auto teabe- ja meelelahutussüsteemi ekraani kaudu. SIM-kaart tagab internetiühenduse, WiFi kuumkoha kasutamise ja ligipääsu ŠKODA Connecti mobiilsetele internetiteenustele. L&K-versiooni põhivarustusse kuulub helisüsteem CANTON.

* Kõik kütusekulu ja suutlikkuse näitajad on esialgsed.