Skip links

#minuŠkoda – üliõpilase üllatus

Möödunud aasta sügisel võitis üliõpilane Karl Robert peavõidu Eesti Pagari korraldatud auhinnamängus, milleks oli Škoda Superb Combi. Kuidas kõik alguse sai ning mis on tänaseks päevaks uhke võiduga ette võetud, saad teada alljärgnevalt.

 

Meie auto on 2016a. Škoda Superb Combi ja sõitnud oleme sellega nüüdseks umbes aasta. Meie pere esimesed kokkupuuted Škodaga ulatuvad tegelikult juba palju kaugemasse aega. Varasemalt on meie peres olnud Škoda 120L ja kolm Škoda Feliciat.

Škoda-armastus sai alguse lapsepõlvest! Foto: erakogu

Škodaga ristusid meie teed taas 2016a. sügisel ühe väga erakordse sündmuse tõttu. Nimelt korraldas Eesti Pagar kampaania, mille käigus oli Rehe sarja tooteid ostes võimalik võita Škoda Superb. Kuna Rehe leib on meie toidulaual ikka olnud, siis sellel ajal ostetud toodete tšekid said ka registreeritud. Olin juba kõik unustanud, kui ühel esmaspäeva hommikul helistati ja teatati, et olen võitnud Rehe kampaania peaauhinna – Škoda Superb Combi! Alul oli seda raske uskuda ja vägisi tükkis pähe mõte, et tegemist on “tünga” kõnega. Ja ega enne sellise õnne osaks saamine päris kohale jõudnudki, kui auto Tallinnas kätte saadud ja Tartu poole liikudes esimesi kilomeetreid mõõtma asutud.

Olin juba kõik unustanud, kui ühel esmaspäeva hommikul helistati ja teatati, et olen võitnud Rehe kampaania peaauhinna – Škoda Superb Combi!

Kogemus Škodaga on siiani olnud suurepärane. Oleme autoga väga rahul: meeldib disain, auto on vaikne ja sõidab mõnusalt nii linnas kui maanteel. Väga meeldib Superbi ruumikus ja seda eriti tagaistmel – nii jala- kui pearuumi on rohkem kui küll. Meeldivalt on üllatanud 1,4 liitrine (92kW/125hj) bensiinimootor. Sageli kiputakse väiksemaid mootoreid suuremate autode peal kartma ja alahindama. Arvatakse, et möödasõite on raske sooritada ning maanteel jääb auto hätta. Oma kogemusele tuginedes võin öelda, et auto saab suurepäraselt hakkama nii möödasõite tehes kui ka Saksamaa kiirteedel. Lisaks sellele on antud mootor väga ökonoomne arvestades just auto suurust. Keskmine kütusekulu jääb meil alla 7 liitri ja seda peamiselt linnasõitude juures, maanteel on vastav näit u 5,5 l/100km. Madalaim keskmine kulu maanteel on olnud 4,9 l/100km.

Meeldivalt on üllatanud 1,4 liitrine (92kW/125hj) bensiinimootor. Sageli kiputakse väiksemaid mootoreid suuremate autode peal kartma ja alahindama.

Lisadest on raske välja tuua mingit ühte erilist lisa, mis väga meeldib, sest tegelikult on kogu auto ülimalt meeldiv. Võibolla kõige meeldivamaks ja kasulikumaks on osutunud elektromehaaniline seisupidur, selle praktilisus avaldub just linnaliikluses. Tänu sellele ei pea foori taga seistes jalga piduril hoidma ning ka tõusude pealt liikuma hakkamine on palju mugavam.
Selle aasta varakevadel võtsime Škodaga ette pikema reisi (kogupikkuseks 5800km), mis viis meid Šveitsi. Kuna oleme suured autofännid, siis soovisime külastada Genfi autonäitust, mis on üks Euroopa suurimaid. Ja, et meie reisiseltskonnas oli inimesi, kellele lendamine pole eriti meeltmööda, siis otsustasime minna autoga.

Kogu reisi keskmiseks kütusekuluks saime 6,8 l/100km. Autos oli neli täikasvanut, täis pagasiruum, kiirused küündisid kiirteel kohati 170 kilomeetrini tunnis ja, et osa Euroopast elas veel üsna talvistes oludes, siis kasutasime lamellrehve.

Superb osutus ülimalt mõnusaks reisikaaslaseks – ruumi oli palju nii reisiseltskonna kui ka pagasi jaoks. 1,4 liitrine mootor sai suurepäraselt hakkama auto liigutamise ja möödasõitudega. Laitmatult käitus kiirteedel ning ka kütusekulu oli väga mõistlik. Kogu reisi keskmiseks kütusekuluks saime 6,8 l/100km. Autos oli neli täikasvanut, täis pagasiruum, kiirused küündisid kiirteel kohati 170 kilomeetrini tunnis ja, et osa Euroopast elas veel üsna talvistes oludes, siis kasutasime lamellrehve. Suurt elevust tekitasid autol olevad mulgi mustrid ja kirjad, nii mõnigi kord nägime, kuidas neid lähemalt uuriti ning autost ka pilti tehti.

Lapsepõlvefoto taaslavastus. Foto: erakogu

Olen õnnelik, et selline võit meie perre tuli ja et võiduautoks osutus just Škoda Superb. Auto meeldib meile väga ning loodame, et temaga on lisandumas veel hulganisti meeleolukaid kilomeetreid.